سند اجاره ای و فیش حقوقی برای دادگاه/دادسرا/تعزیرات حکومتی

اجاره فیش حقوقی برای کفالت زندانی ومتهم جهت دادگاه/دادسرا/تعزیرات حکومتی

سند اجاره ای و فیش حقوقی برای دادگاه/دادسرا/تعزیرات حکومتی

اجاره فیش حقوقی برای کفالت زندانی ومتهم جهت دادگاه/دادسرا/تعزیرات حکومتی

پاسخ تمام سوالات شما در رابطه با نحوه درخواست مرخصی زندانی

پاسخ تمام سوالات شما در رابطه با نحوه درخواست مرخصی زندانی

 

اگر مایل هستید که فرایند دریافت مرخصی زندانی برای شما به سرعت و سهولت پیش برود، بهتر است نسبت به قوانین و ضوابط آن آگاهی


 داشته باشید. در این مقاله، به سوالات شما در مورد نحوه درخواست مرخصی زندانی  پاسخ خواهیم گفت.



چه زمانی میتوان برای درخواست مرخصی زندانی اقدام کرد؟


·         زندانیان محکوم به کمتر از 15 سال زندان، پس از گذشت یک ششم از زمان کلی حبس، می توانند درخواست مرخصی دهند.

·         در حالی که زندانیان محکوم به بیش از 15 سال حبس، در صورتی که 3 سال از دوره ی حبس شان گذشته باشد میتوانند برای درخواست مرخصی اقدام کنند.

·         در صورتی که فرد به علت مسائلی مانند عدم تادیه حکم مالی یا عدم پرداخت جزای نقدی در حبس به سر می برد، در صورتی که یک ماه از مدت زمان حبس وی گذشته باشد می تواند درخواست مرخصی کند.


شرایط خاص برای درخواست مرخصی فوری، شامل چه مواردی است؟


در صورت ازدواج یا فوت بستگان درجه یک مثل پدر، مادر، خواهر، برادر و فرزند، شخص میتواند حتی اگر فاقد شرایط لازم برای مرخصی باشد، اقدام به درخواست مرخصی زندانی کند. (این قانون شامل حال محکومان مستثنی از مرخصی نمی شود).


زندانیان چطور می توانند با کسب امتیاز، مرخصی دریافت کنند؟


زندانیان می توانند با رعایت اصول خاصی، برای خود امتیاز کسب کنند. با کسب امتیاز لازم، ایشان می توانند مرخصی تشویقی دریافت کنند. این اصول شامل رعایت مقررات و قوانین انضباطی، همکاری در برقراری نظم در زندان، شرکت در نماز جماعت و مراسمات مذهبی، شرکت در کلاسهای فنی و حرفه ای و همچنین اخذ مدرک، حفظ هر جزء از قرآن، ترک اعتیاد، شرکت در دوره های کتابخوانی، اخذ رضایت شاکیان و ... می شوند.


چه جرایمی از دریافت مرخصی محروم هستند؟



محکومان جرایمی همچون جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور، سرقت مسلحانه، کیف زنی، دایر کردن مراکز فساد، همکاری در تولید و توزیع

مشروبات الکلی یا مواد مخدر، جرایم باندی، تجاوز به عنف و اسید پاشی از دریافت مرخصی محروم هستند. همچنین، در صورتی که زندانی مشهور به شرارت باشد، یک جرم واحد را سه فقره مرتکب شده باشد، و یا محکوم به اعدام یا قصاص باشد نیز از مرخصی بهره مند نخواهد شد.


 

فرم درخواست مرخصی شامل چه مواردی است؟


·         مشخصات زندانی: شامل نام و نام خانوادگی

       زمان دقیق مرخصی درخواستی: شامل تاریخ دقیق به همراه ساعت دقیق. برای مثال، از تاریخ .../.../... الی .../.../... ، از ساعت .... تا ساعت ....

            ذکر تعهدات و علت درخواست مرخصی: در صورت بروز شرایط خاص، متقاضی علت درخواست مرخصی را به طور واضح بیان میکند. همچنین تعهدات خود را ذکر می کند و متعهد میشود که در زمان مقرر شده به زندان بازگردد. در صورت عدم عمل به تعهدات، زندانی متقبل می‌شود که جریمه نقدی پرداخت کند و یا از مرخصی‌های بعدی محروم خواهد شد.


حداکثر مدت زمان مرخصی چند روز است؟

به طور معمول زندانیان می توانند از 3 تا 5 روز مرخصی بهره مند شوند. البته این موضوع با توجه به شرایط فرد و جرم وی، می تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر فرد به علت ارتکاب جرایم غیرعمدی یا به علت محکومیت مالی زندانی شده باشد، پس از هر دو ماه حبس می تواند برای دریافت مرخصی اقدام کند. محکومین متهم به ارتکاب سایر جرایم، پس از هر 3 ماه حبس می توانند برای درخواست مرخصی زندانی اقدام کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد