سند اجاره ای و فیش حقوقی برای دادگاه/دادسرا/تعزیرات حکومتی

اجاره فیش حقوقی برای کفالت زندانی ومتهم جهت دادگاه/دادسرا/تعزیرات حکومتی

سند اجاره ای و فیش حقوقی برای دادگاه/دادسرا/تعزیرات حکومتی

اجاره فیش حقوقی برای کفالت زندانی ومتهم جهت دادگاه/دادسرا/تعزیرات حکومتی

شرایط سند اجاره ای از قرارداد تا اجرا


 مقدمه

وثیقه اجاره ای برای آن دسته از متهمانی است که برای آزادی نیاز به وثیقه گذاشتن سند دارند اما به سند دسترسی ندارند. بسیاری از


 پرونده های قضایی در نهایت به این جا می رسد که باید برای آزادی دست به دامان ارائه سند شد. در چنین شرایطی متهمان دو دسته می


 شوند؛ یک دسته آن هایی که سند در اختیار دارند و دسته بعدی آن هایی که سند ندارند و باید تا تعیین تکلیف پرونده شان یا در زندان


 بمانند و یا در پی یافتن سند اجاره ای باشند، اما شرایط سند اجاره ای چیست؟


اجاره وثیقه در چه مواقعی ضروری است؟


در ابتدا باید بدانیم که وثیقه اجاره ای می تواند برای چه موضوعاتی تهیه شود و شرایط سند اجاره ای چگونه است. معمولا وثیقه اجاره ای برای


 موارد زیر و برای آن هایی که دسترسی به سند ندارند مورد نیاز است:


·         سند برای  آزادی زندانی

·         سند برای مرخصی زندانی

·         سند برای گمرکی

·         سند برای ممنوع الخروجی و

  به طور کلی در جایی که سند به عنوان ضمانت استفاده می شود، در صورت در اختیار نداشتن سند، می توان سند را به ارزش مورد نیاز         اجاره  کرد و از سند اجاره ای استفاده نمود.


مراحل دریافت وثیقه اجاره ای


در ابتدا قرار دادی بین درخواست کننده سند و صاحب سند تنظیم می شود. در این قرارداد که مطابق با ماده ۱۰ قانون مدنی از جمله


 قراردادهای معتبر و لازم الاجرا فی مابین اجاره دهنده سند و اجاره گیرنده است، تعهداتی برای طرفین قرارداد در نظر گرفته می شود.


مهم ترین مساله در شرایط سند اجاره‌ای این است که باید تضمین مطمئنی از جانب مستاجر یا همان شخصی که برای دریافت سند اقدام کرده است، به اجاره دهنده وجود داشته باشد. تعیین نوع و میزان ضمانت برای اجاره سند یا وثیقه اجاره ای با توجه به ‌نوع اتهام، سابقه کیفری متهم و... متفاوت است و ممکن است از میان موارد زیر انتخاب شود:

·  چک یا سفته؛ یعنی ضمانت کننده برای تضمین باید چک یا سفته ارائه دهد.

·  جواز کسب؛ اگر ضامن شغل آزاد دارد برای ضمانت باید که جواز کسب گرو بگذارد.


سخن پایانی


پیش از اقدام برای دریافت سند اجاره ای، توجه به این نکته ضروری است که اجاره سند نباید از هر شخص یا مرجعی انجام شود. بسیاری


 از افراد در حال حاضر با سوء استفاده از شرایط مراجعه کنندگان، به صورت غیر عامل در این زمینه فعالیت می کنند و در نهایت با


 کلاهبرداری باعث افزایش مشکلات متهمان می شوند.اجاره سند باید حتما از مراجع معتبر انجام شود و این موضوع مهم باید که جزو


شرایط سند اجاره ای مورد توجه قرار گیرد.


دفاتر معتبر در این زمینه در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند که متقاضیان می توانند با مراجعه به این دفاتر و با دریافت مشاوره


 کافی و مفید در زمینه پرونده خود، در مسیری درست سند و ضمانت نامه مورد نیازشان را تهیه کرده و با ارائه آن به مراجع مورد نظر


 جهت ضمانت، حکم آزادی خود را دریافت کنند.



جهت مشاوره با شماره  09220562433 تماس بگیرید .



در زندگی امروزه : جوامع و افزایش جمعیت و شیوع جرائم و مراعات نکردن حریم خصوصی افراد و به دنبال آن افزایش چشمگیر تعداد زیادی را دامن زده است. 

در این بین و صرف نظر از اینک سری جرائم و تخلفات با توجه به آسیب های اجتماعی فرهنگی و اقتصادی که به بدنه خانواده زندانی در نبود سرپرست وارد شود و متهم بتواند با توزیع وثیقه معتبر تهیه سند اجاره ای سالم سند ملکی وثیقه ای ششدانگ بدون نقص آزاد گردد تا بتواند %


سند جهت ضمانت پیمانکاری/اطلاعات تکمیلی

قرارداد پیمانکاری چیست؟به طور کلی قرارداد پیمانکاری، قراردادی است که به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین و در برابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار (مقاطعه کار) واگذار می‌کند؛ موضوع قرارداد پیمانکاری ممکن است ایجاد ساختمان، حمل و نقل و یا تهیه و تدارک کالا باشد

ارکان قرارداد پیمانکاری :برای تنظیم یک قرارداد پیمانکاری باید ابتدا طرفین قرارداد به طور دقیق تعیین شده و رابطه آنها با یکدیگر نیز کاملا تبیین شود. قدم بعدی تبیین ماهیت خدمت موضوع قرارداد است. یعنی در قرارداد باید به تفصیل شرح داده شود که کارفرما از پیمانکار چه توقعاتی دارد و می‌خواهد پیمانکار چه خدماتی را به او ارائه دهد. در این مرحله از قرارداد بدون در نظر گرفتن ضمانت اجراهای موثر مثل جبران خسارت نمی‌توان کنترل لازم بر پیمانکار برای پیشبرد کار را تامین کرد.

با دریافت نمونه قرارداد پیمانکاری و راهنمای کامل آن از یک قرارداد حرفه‌ای و بی‌دردسر که تمامی بندهای لازم را دارا می‌باشد بهره‌مند شوید.

در برخی موارد، قرارداد عدم افشا اطلاعات و یا همان محرمانگی نیز به قرارداد پیمانکاری ضمیمه می‌شود و به عنوان مثال کارفرما نوآوری‌ها و اطلاعاتی که تا قبل از سپردن کار به پیمانکار کسب نموده را دقیق بیان می کند تا در آینده پیمانکار بر اساس قرارداد عدم افشا ضمیمه شده الزام به حفظ این اطلاعات و حفظ حقوق مالکانه معنوی کارفرما را رعایت نماید. شرایط پرداخت و شرایط خاتمه قرارداد نیز در انتهای قرارداد تشریح می‌شود

ضمانت نامه قرارداد:ضمانت نامه به معنی بر عهده گرفتن پرداخت وجه مورد ضمانت در صورت عدم ایفای تعهدات تحت قرارداد توسط شخص ثالث می باشد.

بدین ترتیب ضمانت صادر شده از بانک موجب فراهم شدن زمینه اطمینان در مناسبات طرفین معامله و تسهیل و تسریع در ایفای تعهدات و حسن اجرای آن می شود

بر این اساس هدف از گرفتن ضمانت نامه پایبندی طرف معامله به تعهد، تامین یا جلوگیری از تضییع حقوق دو طرف معامله می باشد و استرداد یا ضبط آن تابع شرایط مقرر در قوانین و مقررات قراردادهاست. 
چرا ارائه ضمانت جهت حسن انجام کار مهم است؟
تعیین ضمانت ها جهت غرامت های حسن انجام کار تعهدات  روشی رایج است که در آن شرکت ها و موسسات
از خود در برابر خطر نقص قراردادهای تعیین شده محافظت می کنند.
شرکت ها و یا موسسات  معمولاً در صورت تردید در توانایی انجام تعهدات از سوی پیمانکاران خود
بر اساس توافق نامه بین طرفین،از آنها تضمینی تحت عنوان ” ضمانت حسن انجام کار پیمانکاران “ویا ” ضمانت حسن انجام تعهدات”دریافت می نمایند.چنانچه طرف مورد تعهد نتواند به تعهدات خود عمل نماید بتوانند غرامت خود را دریافت نمایند

انواع ضمانت نامه:
الف) ضمانتنامه شرکت در مناقصه :این ضمانتنامه برای تضمین قیمتی که پیمانکار برای اجرای طرح پیشنهاد کرده است اخذ می شود .ضمانتنامه مذکور در صورتی که پیمانکار در مناقصه برنده شود و از انعقاد قرارداد امتناع ورزد به نفع کارفرما ضبط میشود.
ب)ضمانتنامه انجام تعهدات : این ضمانتنامه هنگام امضای قرارداد برای تضمین انجام تعهدات از پیمانکار اخذ می شود. ضمانتنامه مذکور پس از اتمام کار و تصویب صورت مجلس تحویل موقت آزاد می شود.
ج) ضمانتنامه  پیش پرداخت :این ضمانتنامه پس از امضای قرارداد در مقابل پیش پرداخت از پیمانکار اخذ می شود . ضمانتنامه مذکور تا پایان پیمان معتبر است و مبلغ آن به ترتیبی که اقساط پیش پرداخت واریز میشود و به تدریج تقلیل میابد.
د)ضمانتنامه حسن انجام کار : از پرداخت هر صورت وضعیت به پیمانکار معمولا 10 درصد بابت سپرده حسن انجام کار کسر میشود.
کارفرما می تواند بنا به تقاضای پیمانکار مبلغ سپرده حسن انجام کار را در مقابل ضمانتنامه پرداخت کند.
این ضمانت ها برای یک پیمانکار است که وعده می دهد پروژه انجام شده را تکمیل کند.
توضیح بیشتر : ضمانت حسن انجام کار تعهدی است که به طور قانونی اعلام می کند شما به عنوان پیمانکار کاری که بر عهده دارید را انجام خواهید داد.

 این تضمین توسط یک شرکت بیمه یا بانک به نمایندگی از پیمانکار مهلت کار خود را می داند و قراردادهای خود را در زمان مشخص تمام می کند.

خلاصه ای از ضمانت حسن انجام کار: از کازفرما در برابر اینک پیمانکار کار خود را انجام ندهد یا قوانین شرایط قرارداد که ذکر شده را رعایت نکند محافظت می کند.

به کارفرمایان / مدیران اصلی این اطمینان را می دهد که پیمانکار کار را در سر موعد به اتمام می رساند و آن ها را در روند قرارداد جذاب تر می کند.

نحوه کسب ضمانت حسن انجام کار پیمانکاران: قدم اول برای ضمانت حسن انجام کاردرخواست تسهیلات تضمین تعهد پیمانکاران است.

پس از تاسیس باید برای گارانتی خاص پروژه اقدام کنید.

باید یک بار تسهیلات خود را راه اندازی کنیم اما برای هر قرارداد متعهد شده باید درخواست تضمین فردی کنیم. 

چک یا سفته جهت ضمانت حسن انجام کار چیست؟ 

زمانی که جهت کار در شرکتی یا موسسه ای شروع به کار می کنید کارفرمای شما به خاطر اینک از سوی شما آسوده خیال شود و مطمئن شود که به اصول کاری پایبند هستید و برایشان ضرر ایجاد نمی کنید جهت ضمانت چک یا سفته از شما دریافت می کند.

چرا ارائه جهت حسن انجام کار مهم است؟

تعیین ضمانت ها جهت غرامت های حسن انجام کار تعهدات روشی رایج است که در آن شرکت ها و موسسات از خود در برابر خطر نقص قراردادهای تعیین شده محافظت می کند.

وثیقه برای حسن انجام کار:سفته یکی از اوراقی است که میتوانیم برای ضمانت حسن انجام کار از آن استفاده کنیم.

سفته ضمانت حسن انجام کار:سفته یکی از آن به عنوان تضمین می تواند از آن در قراردادها استفاده کند.امروزه با پدیده ای روبه رو هستیم که کارفرمایان جهت استخدام اشخاص علاوه بر نوشتن قرارداد با کارجویان اقدام به دریافت سفته ضمانت حسن انجام کار به صورت سفته و یا چک تضمین می کنند که عنوانی نا مشخص و نا معلوم در بحث قانون کار می باشد و می تواند مشکلاتی را برای کارجویان در این ضمینه ایجاد کند.

توضیحات تکمیلی

قبل از هرچیزی به توضیح مختصری در مورد اینک به طور کلی سفته چیست می پردازیم. سفته یکی از اسناد ضمانتی است شخص متعهد ملزم می گردد تا در صورت امضا و زدن اثر انگشت مبلغی را که مشخص نموده و در تاریخ مشخص به طرف شخص طلبکار تسلیم نمیاد و از نظر حقوقی و کیفری قابل پیگیری می باشد.

البته میتوان از آن به عنوان وثیقه استفاده کرد و یا به طور مثال آن را به عنوان سند ضمانت حسن انجام کار به طرف مقابل ارائه کرد.سفته ها در مبالغ گوناگون موجود می باشند و میتوان آن ها را از هرجایی تهیه کرد دکه های روزنامه فروشی سطح شهر و یا دستفروش های داخل بازار اما غالبا آن ها مبلغی بیش از قیمت واقعی سفته از شما دریافت می کند بنابراین بهترین مکان برای خرید سفته شعبه بانک ملی می باشد که می توانید سفته را از آن تهیه کنید.

  سفته ای که شخص متعهد جهت ضمانت انجام کار به کارفرما می دهد به میزان مبلغ مورد تعهد و به نام کارفرما و یا اصطلاحا به حواله کرد حامل نوشته می شود و سایر مواردی که در مورد نام متعهد تاریخ و آدرس و مبلغ و.... می باشد توسط متعهد تکمیل می گردد.

البته باید توجه داشت که تمام موارد درج شده در سفته را کامل به اسم کار فرما پر کرده . این کار باعث می شود که از سوی استفاده های احتمالی جلوگیری کنیم.

نحوه پر کردن سفته ضمانت کار : سفته شامل قسمت هایی می باشد که باید توسط کسی که متعهد به پرداخت آن می شود تکمیل شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد